fredag 21. august 2015

Minimalt med rot

By Ryman
Vårt badrum är i stort sett a l l t i d stökigt. Har verkligen försökt att finna orsaken om varför, oftast när jag "sinne-ryddar". Huvudproblemet är alla kläder och handdukar. Det verkar som att vissa familjemedlemmar tar nya kläder varje dag, och de "gamla" kläderna blir bara slängda på golvet. Det är ju enklare än att hänga upp dom igen. Sedan när jag skall tvätta ligger allt i en salig röra, då blir jag så frustrerad så att jag tvättar allt, vilket bara är dumt för det blir mer jobb. Jag har även provat ut att vänta ut, så att det blir tomt för vissa kläder, som ett tyst straff liksom. Funkar heller inte så bra, slår alltid tillbaka om att det träffar en dålig dag, typ att man ska någonstans viktigt. Nu har jag försökt att lösa det med att alla har en varin tvättkorg på respektive rum. Det verkar funka faktiskt! Så nu är det mycket mindre rot på badet, och man blir liksom på lite bättre humör av det.








Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!