mandag 3. august 2015

DIY enkel ram

By Ryman
 
 
 
 
Enkla, snabba DIY:s gillar ju jag. Så denna var enkel och lagomt med pyssel, var färdig på under 30 min.
 
 
Du behöver:
Isopor/ frigolit ram, men tror också att det finns i papp.
Tygbitar
Kantband
Lim, jag använde mig av spraylim.
 
 
 
 Mät och klipp till passande längder, kom också ihåg att stryka tyget innan
du fäster det till ramen.
 
 
 Mät och klipp ett jack där tyget skall vikas in mot den inre delen av ramen. Ta sedan och spraylima tyget och fäst det på ramen, släta ut så att det inte blir bubbligt.
Kom ihåg om du använder spraylim, att ha en stor yta täckt med plast eller en gammal tidning så att bord eller golv inte får lim på sig.
 
Jag valde att fästa kantband i skarvarna eftersom det blir svårt att få tycket perfekt i kanterna. Jag valde också att ta kantband på yttersidan av ramen.
 
Jag har 4 andra ramar som också skall fixas, på de kommer jag nog att ta olika sorters tyg och kantband. Det är bara att mixa i väg!
 
Lycka till!
 
Ha en fin dag!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!