fredag 10. juli 2015

The candy store

By Ryman
Det roligaste med att resa är naturligtvis alla nya upplevelser och betraktnnigar. Vi har åkt ganska jämt till USA i lite över 10 år nu. Slutar inte att bli faschinerad, det är av allt möjligt. Allt från naturen till de små sakerna, en liten sak var exemelvis i denna godisbutik i Hamptons.
Oftast så är amerikanarna så duktiga på att göra ett koncept så genomfört! Denna butiken var inget undantag.  Det var naturligtvis först och främst en godisbutik, men det fanns även baddräkter med godismotiv, koppar, roliga bägare att plocka godiset i och mycket mer! Barnen var såå ivriga. Så vi tänkte att vi köper med lite plockgodis till bilturen, medans vi var i full gång att välja, kom det in ett kompisgäng i min ålder.
 Detta är vad jag såg: Alla super vältränade, finaste solbrännan, de längsta fejk ögonfransarna jag sett i dagsljus, och naturligtvis virkade bikinier med hotpants (jeans-shorts). Kontrasten var nog jag: rosa solbränna, väldigt osmikad (skulle ju bara åka bil och köpa godis) och bekväma bilkläder. Jag har nog aldrig kännt mig mer fotriktig och normal i hela mitt liv.
Nästa fachination var att de tog bilder av godiset och luktade på det. Jag har liksom aldrig upplevt att folk går in i godisbutiken och l u k t a r på godis. Men det är väl också en av orsakerna för att jag inte kan gå i virkad bikini till godisbutiken.  Jag skrattar fortfarande när jag tänker på det! Love it!

Här är min lilla påse, dock endast med sockerfritt godis. Måste ju ändå försöka vara lite sund ;)

Ha en fin dag!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!