mandag 20. juli 2015

New Orleans

By Ryman
Efter att ha kört och kört kom vi äntligen till New Orleans! Första natten bodde vi ca 45 min utanför New Orleans. När vi parkerade utanför motellet ( som var fräscht ) så satt det 3 vaskebjörnar 2 meter ifrån oss och tittade på oss. Har aldrig sett några i verkligheten förut, så det var lite ovant. Måtte ju fråga på hotellet, där så sa dom att björnarna var som katter, harmlösa. Dom ville mest ha mat. Annars så kunde hon upplysa om att alligatorer gärna kommer fram när det regnar. Undrar bara om hon sa det för att skrämmas?!

New Orleans känns inte som USA när man tänker på det. Det är väl först och främst Bourbon street och de franska kvarteren är det jag främst tänker på. Trånga gator som sjuder av musik och folk, i alla  åldrar. Det är liksom att bara gå runt och uppleva. Exempelvis den gamla damen som kom körande på vespa med världens högtalare och salsa musik i bott! Love it! Bäst när hon går av och bara dansar i gatan. Barnen gillade också att gå runt och se, om än att det var fuktigt och varmt.







Vi slog ju till med att beställa hamburgare, nog den största portionen jag någonsin har fått! När jag var färdig, så såg det ändå ut som att jag knappt rört maten.
Poolområdet på hotellet var jättemysigt ( även om jag inte var helt beredd på de små ödlorna som sprang runt ) , i nästa liv ser jag för mig att ha ett sånt område. Franska dörrar, massor av gröna växter, lagom stor pool och sköna möbler. Men då måste jag även bo på en plats där man inte omtrent behöver att spika fast möblerna för all vind!

Vi tog också en sightseeing tur här, men med häst o vagn denna gången. Tyckte att det var mysigt och värt det. Dessutom så var det så varmt denna dagen att det var gott att inte gå hela tiden.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!