onsdag 29. juli 2015

Make room for dark colours!

By Ryman
På hytta passade detta bordet som det var, alltså träfärg. Men kände att det inte funkade hemma, så jag målade det svart. Tänkte först på vitt,  men jag kände mig lite dristig denna gången!



Här startade jag, bort med träfärgen. Jag har använt mig av svart, matt Bengalack. Detta för att bordet skall få en mer tålig yta.


Eftesom jag var otålig på att komma igång, genast, så målade jag det på stuen. Det anbefaller jag inte, det är stark lukt. Satte alla fönster uppe över natten, så på morgonen var lukten borta. Men inget roligt på natten dock.


 
Bordet är medsläpat från Sverige, har köpt det brukt. Säljaren sa att det var riktigt gammalt, 1800-talet. Så egentligen skall man väl inte måla, men samtidigt vill jag ju att det skall passa in i rummet ;)
 
Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Så himla fint det ble! Fin fredag til deg! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tack Erna 💞! Önskar dig en riktigt fin fredag med :)

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!