onsdag 8. juli 2015

Holiday in the Hamptons

By Ryman


The Hamptons har varit en dröm för mig att besöka. Och det var helt fantastiskt när vi väl kom dit. Men det tog över tre timmar att köra från New York, det var väldigt mycket trafik. Man måste nog passa på vilken tid man kör dit på.
Vi hade bokat hotell längst ut, på Mountauk. När vi väl kom dit var det värt all körtid. Det var helt fantastiskt. Underbara sandstränder, hotellet var genomfört i amerikansk östkust stil. Vi hade tur och blev uppgraderade till en liten suite med utsikt mot havet. Desvärre skulle vi faktiskt bara stanna en natt, vilket jag kände när vi kom dit, att vi lätt kunde ha varit där i en vecka. Så det var att njuta och insupa alla intryck!


 


 



 

 

 
Frukosten var också en upplevelse, jag försökte att bara sitta och njuta stunden. Med god kaffe och frukostbuffè, men samtidigt var jag alltför uppspelad för att slappna helt av. Det var så mycket jag skulle se på en gång!



 

Efter frukosten gick vi rätt ner till stranden, eftersom vi fortfarande är på skandinaviskt tid, startar vi morgonarna tidigare än hemma. (För ovanlighetens skull var vi uppe så tidigt at vi fick gå och vänta på att frukosten skulle öppna). Men det är bara härligt! Vi var på stranden redan klockan 9, nästan helt själva. Jag njöt verkligen dagen på stranden varenda minut! Allt var så fint och det var inte heller massor av folk, så barnen kunde springa runt och härja. Det härligaste var nog att springa i vågorna.
Det kommer bilder från det lite längre fram.
 
Ha en fin dag!


1 kommentar:

  1. Hei hei!
    Så koselig med innlegg fra deg igjen! :)
    Gøy at du skriver reisebrev fra USA- turen deres! De skal jeg følge med på! :)
    Fortsatt GOD sommer! :)

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!