onsdag 15. juli 2015

Lchf på semestern

By Ryman
 
 
 
Tidigare här i våras började jag med lchf (lavkarbo), och det gick jättebra. Gick fort ner 4 kg, så jag var ganska spänd på hur det skulle gå på vår roadtrip i USA. Det var inga större probem att hålla sig till lchf så länge man var i de stora städerna, men längs vägen var det jättesvårt. Då bodde vi mest på motell och man sannade och åt på sånna rest areas, där utvalet var Tacobell, Burger King, KFC mm. På motellen bestod ju frukosten av , vitt bröd, muffins, våfflor, pannkakor och typ wienerbröd. Sedan när man körde en dag så blev det ju junkfood. Jag höll mig undan pomfritt och så. men det fick bli hamburgare.
Jag var helt säker på att all träning och kostold var helt förjäves när vi kom hem, men det hade gått bra. Tror faktiskt att mycket berodde på att jag höll mig undan godis och socker under resans gång.
Det som har varit bra är att jag inser att min största fallgrop är att jag rätt och slätt äter för stora portioner och med alltför mycket med socker i sig.
Men det jag märker störst framgång med är att formen är mycket bättre än förut, det är kanske så jag märker mest av, att jag tränar bra nu. Orkar mycket mer än förut. Eftersom det har varit ett slit att komma dit jag är nu, så vill man heller inte att det skall vara förjäves. Så nästa vecka är mitt träningsuppehåll över, då blir det att köra på igjen. Det kommer att bli tungt, men det är värre och börja på noll igjen.
 

 
(bild från förra året, bra att påminna sig sjäv)
 
Ha en fin kväll!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!