søndag 30. november 2014

Man hittar mycket i mammas gömmor

 
I dag hade jag och barnen en lugn och skön frukost. På helgerna brukar barnen få springa ner till kiosken och köpa färskt bröd, sen har vi en lång frukost. Gott att ta det lugnt på helgerna, och i dag var det första advent, så då blev det lussekatter till frukost också.

Eftersom jag bor så nära mamma och pappa nu, så blir det enklare och "låna" saker. Ja, jag brukar fråga om jag får låna, och så säger mamma, "ta den du". Funkar bra!
Så nu har jag "lånat" en gammal ljusstake efter min morfar. Mamma trodde att den var gjord någon gång på 1940-talet.Jag vet att modellen på dessa ljusstaker finns att köpa, men jag tyckte att det var kul att ha en ärvd en. Ser för mig att den blir ett av få röda inslag i julen.

 
 
 
 
Ha en fin dag!
 


1 kommentar:

  1. Så morsomt å finne gamle skatter!
    Jeg bruker heller ikke mye rødt i julen, men noen få fargeklatter blir det!

    God adventstid fra
    Lena// Mrs. Monday

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!