søndag 16. november 2014

DIY, mossig ljusstake ;)

 
Om ni undrar hur jag gjorde den mossiga ljusstaken fån tidigare inlägg, så visar jag här.
Jag köpte grön mossa på flak hos en blomsteraffär, och tunn ståltråd, jag valde kopparfärgad.

 
 
 
Denna ljussaken hade jag liggande, och den är missfärgad, så det åassade fint att använda den till något annat. Som att klä in den i mossa för exempel.
 
 
Jag började med mitten på ljusstaken, när jag lagt dit en mindre bit, tog jag sedan ståltråd och surrade fast. Sedan fortsatte jag så vidare, små bitar som jag surrade fast en efter en.
Jag drog åt en del med ståltråden så att mossan stramades åt.
 
 
Klart!
Jag hängde på lite juldekorationer, och de vita manchetterna, är egentligen små kulor på ståltråd, som jag surrat i hop. Dessa fann jag på Plantagen. Så är det bara att dekorera efter ens egen personliga smak.
 
Lycka till!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!