lørdag 15. november 2014

Det andra bordet som var med


En liten smygtitt på kommande bordsdekorering til julen... Roligt att smygstarta lite, det är under två månader kvar nu, och butikerna har också redan börjat.  Egentligen är inte jag så där "super-julig", tycker det är mysigt, men jag stressar inte runt för att få allt perfekt. Prinsipen, lite nytt och gammalt gäller för mig. Så här kommer fortsättningen på bord nr2 jag dekorerade när tidningen var på besök.


Det här bordet gjorde jag mer traditionellt, men det var faktiskt inte så mycket som skulle till. Jag använde mig av olika syltburkar som ändå skulle återvinnas, surrade lite tråd runt dom. Sedan använde jag mig av furu som jag har i trädgården. Det blev det enkla gröna, mot det vita. Självklart kan man eventuellt knyta på någon mer dekoration på glasburkarna. Men jag ville behålla det enkelt.

 
 
 
Ja det blev lite julstämning redan, eller vinterstämmning.
Det jag ville få fram med den här dukningen är att det enda jag köpt är tråd och servetter. Det är inte alltid det ska till så stora inköp.
 
Ha en fin dag!
 
 



 

2 kommentarer:

  1. Så pent dekket bord. Her hadde det vært koselig å sette seg ned. :) Veldig fint med glassene med hyssing rundt, sammen med det grønne. God helg! :)

    SvarSlett
  2. Tack och välkommen ska du vara ;) Ha en fin dag !

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!