tirsdag 18. november 2014

Då klär vi om!

 
Som jag kanske skrev i ett tidigare inlägg, så köpte jag stolar på auktion till matrummet. Jag har hela tiden tänkt att byta tyget på dem, och nu hittade jag ett på Hemslöjden. Det heter "Sverigeresan", design: Linda Svensson Edevint

 
Det bryter ju lite mot stolens stil, men det är så jag tycker om det!

 
 
Det är relativt enkelt att byta tyg på sånna här stolar, och i tilägg har jag fått super hjälp med att få gjort ett mönster tills jag skall klippa i tyget. Jag avancerade också från andra stolar jag bytt tyg på, denna gången satte jag också ett kantband på. Det var inte så svårt, och i tillägg tycker jag att det blev en bättre inramning.


Ha en fin dag!



1 kommentar:

  1. Jättefint! Tack för att du använde min design:) Mvh Linda

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!