fredag 7. november 2014

Ahh nu blev det något nytt ändå....

Vågar nästan inte säga det, jag har varit på nätauktion igjen...
Jag och min väninna i Norge har hittat en del på denna auktionen. Tur (eller otur, spörs hur man ser på saken) för mig så ligger auktionsverket lite utanför Karlstad, så det är nära att hämta. Och tur för min väninna att jag kan ta det med till Norge när vi ska ha höstlov. Ett annat plus är att vi inte har samma stil, så vi behöver inte slåss om grejerna med varandra ;)



 
 
I alla fall så gillar jag blått-vitt porslin, blev jättenöjd när jag kom över en jättefin potatiskarott från Rörstrand, och ett skärbräda från Arabia.



 
 
Att det inte är samma mönster som det andra jag har i blått-vitt spelar inte så stor roll, men blåfärgen har samma nyans. Det är den där djupa blåa färgen jag gillar så mycket!



 
 
Så långt ser det ut som att jag måste rensa ut ännu mer när jag kommer hem igjen, jag skulle ju rensa ut. Men jag står fast vid det! ;)


God fredag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!