mandag 20. oktober 2014

När sakerna tar över



 
Nu har vi ju bott i lägenheten i några veckor, som är minimalt möblerad efter mina mått, det jag kan konstatera är, att jag använder mycket mindre tid på att städa. Mer tid att gör saker med mina barn, mer tid till mig själv och mindre dåligt samvete.

Ett som är säkert är att när jag flyttar hem igen skall jag städa ur huset, kvitta mig med saker och inte bara fylla på hela tiden. Ett exempel är att mina barn har mycket mindre leksaker här, och dom leker lika mycket som förut…har inte ens hört att dom saknar sina leksaker i Norge.
Och mindre att städa.
Jag pratade om detta med mina väninnor häromdagen, livskvalitet. Jag känner att jag bor mig ihjäl. Då tänker jag på alla saker som måste städas hela tiden. Jag märker att de största bovarna är alla kläder, och alla leksaker som dräller runt omkring. Det gäller att bryta upp gamla ovanor och ta kontroll. Som jag tänker just nu, så menar jag att mindre saker gör att jag får mer tid till annat! livskvalitet.
 
 
Ett annat exempel är mina kläder, jag har med ca 40% av min garderob. Jag saknar verkligen inte resten av mina kläder, OCH mindre att tvätta! Samma gäller barnen. Slutsats: mer tid till annat.
 
 
Det svåra kommer att bli att välja ut….. vad skall jag kvitta mig med? Jag skjuter lite på det, tills jag kommer hem igen. Men det är en viktig lärdom, mindre grejer, mer tid till annat! Det är skönt det, att inte städa hela tiden!
 
Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!