onsdag 1. oktober 2014

Matrummet i lägenheten

 
Äntligen kommer det ett inlägg, jag har haft problem med att få nät i lägenheten, nu är det fixat! Känner att jag trivs jättebra i Karlstad, verkligen kul att bo "hemma" igjen. Det är 15 år sedan jag har bott i Sverige nu. Trivs också jättebra med praktikplatsen på gymnasieskolan. Vi är väl inne i en sån där förälskelse tid i Karlstad nu, det mesta är liksom bra. Barnens skola och förskola, min skola, härligt väder nästan hela tiden, och vi bor centralt. Jätteskönt att gå eller cykla när man ska någonstans! Men nu har jag lust att visa lite bilder från lägenheten!
 Ja, lägenheten är såpass stor att vi har ett eget rum till matbordet. Min väninna hjälpte mig att välja tapeter per skype i somras då vi ännu inte kommit till Sverige. Jag är jättenöjd! Det är inte illa att få en helt nytapetserad lägenhet där man får välja tapeterna själv. Jag är så glad att uthyraren har behållt de 60-tals dörrarna i lägenheten. De passar så fint in.
 
En av grejerna när vi skulle inreda var att vi skulle göra det så billigt som möjligt, så vi har lånat grejor, och köpt lite nytt. Det har varit en kul utmaning.
 
Jag har lånat bordet från mamma och pappa, som i sin tur har ärvt det efter min mormor. Stolarna ropade jag in på auktion, men jag har planer om att byta ut tyget på dem. När jag hittar ”rätt” tyg…. Mattan har jag också lånat av mamma och pappa. Lampan i taket har jag köpt på Rusta, och ledningen på Åhlens.
Krukan som har jag också lånat av mamma. ( Det är ju tur för mig att mamma har så mycket att låna ut ;)
 
De andra grejorna som står på bordet är några inflyttningspresenter, och en bild från Lisa Bengtsson, som jag unnade mig själv ;)
 
Ha en fin kväll!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!