onsdag 23. juli 2014

Snart flyttar vi!

 
Det närmar sig!
Snart flyttar vi till Sverige! I augusti sänder vi barnen med flyget till mamma och pappa. Sedan så skall jag köra de ca 70 milen till Karlstad med första flyttlasset. Det skall bli jättespännade. Dottern skall gå i svensk skola (och vi gläder oss till svensk, varm, skolmat, kanske mest jag eftersom jag inte är så väldigt kreativ på att variera matsäcken varje dag), och sonen skall gå i förskolan. Har fått tag på en lägenhet, med bra läge, dvs nära till skola och centrum. Jag har inte bott i Sverige sedan -98 så det skall bli jättekul.


(beklagar gammal bild, tog den i vintras)

Anledningen till flytten är att jag studerar till lärare i Karlstad, och nu skall jag ut i praktik på ett gymnasium i Karlstad. Så det blir många nya saker resten av detta år. Känner att det är gott att flytta på sig och få lite nya perspektiv, det är fort att gro fast i gamla tankegångar.

 
( samma här, gammal bild, men jag tycker om den!)
 
 
(oredigerad och gammal bild, bild från Värmland)
 
Jag får uppdatera er på bilder när vi kommit till Karlstad.
 
Ha en fin dag!
 
 

2 kommentarer:

  1. Dere har spennende tider fremfor dere. Masse lykke til! :) Håper du fortsetter å blogge!?
    Kos deg videre før studentdagene og praksisen (det er gøy og lærerikt å være i praksis) starter opp! :)

    SvarSlett
  2. Tusen tack :) planen är att fortsätta att blogga ;) jag tror att det skall gå bättre denna hösten :)

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!