torsdag 24. juli 2014

Mås-ångest

 
Häromdagen var vi i Vanndamman i centrum, vi hade med tre matkassar med torrt korvbröd som vi skulle mata änderna med. Det var helt sjukt vad mycket måsar det kom istället ( Den fågeln jag har mest ångest för är duvor, men jag inser att det är ingenting mot dessa måsar). Jag som i utgångpunkten inte tycker om fåglar, fick koncentrera mig om att inte hoppa runt och skrika. Barnen hade det däremot helt fantastiskt kul, vilket var poängen med turen.
 
 
Det värsta var när de gigantiska måsarna landade vid mina fötter och jag kände hur vingarna flaxade vid benen. Här snackar vi inte om små normala måsar, men giga-måsar. Näbben såg obehagligt stor ut när dom tog djupdyk mot mig.
 
 
 
Trots mina panik-ångest-för-fåglar-tankar var det en härlig förmiddag, och jag kan vara nöjd med att barnen inte har samma slags fobi som sin mor.
 
Ha en fin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!