fredag 11. juli 2014

Enkel lunch

Jag svängde ihop en enkel lunch häromdagen. När det är varmt ute vill jag gärna ha något lätt att äta. Pitabröd är ju enkelt och gott!
Bröden skulle ju självfallet ha varit egenhändigt bakade och så vidare... Men ni som följer mig vet att jag oftast har snabba lösningar, dvs jag har köpt halvstekta på butiken som jag sedan steker i min ugn. Så grejen blir här att jag fixade fyllet!
 
 
Jag blandade rømme, tonfisk och rödlök i en skål, kryddade med peppar och diverse örter tills jag tyckte att det smakade gott. Sedan in med det i brödet, tillsammans med tomat och sallad.
Jätte enkelt, och man kan göra så många olika varianter beroende vad man har i kylskåpet.
 
Ha en fin dag!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!