søndag 22. juni 2014

DIY moodboard

 
När jag var i Sverige sist köpte jag tyg från Lisa Bengtsson. Har tyckt så mycket om mönstret jag sett det i en tidning för flera år sedan. Kom på att jag ville göra en moodboard av det, tycker att det är så dekorativt. Plus att kontoret behövde piggas upp.
Det är inte så svårt att göra, men det tar lite tid och tålamod.
 
 
Jag köpte tunn skumgummi på metervis, och sedan en tunn träskiva. Jag valde att ha den ganska så stor, ca 80x100 cm. Klippte skumgummit så att den är lite större än träskivan. Det bästa är att ha en kraftig häftmaskin att fästa kanterna med.
 
 
Sedan var det att klippa till tyget, samma visa här, klipp det lite större än skivan.
 
 
Nästan klart! Nu skall det fästas band på plattan. Denna tavlan skall bli på min dotters rum, jag har samma mönster fast i en annan färg...
 
 
Nu krävs det lite tid och tålamod, banden skall ligga på kryss och tvärs. Börja med det stora krysset, så att du får mittpunkten. Sedan måste man mäta så att det blir lika långat avstånd i rutorna.
 
 
Jag har valt guldnitar att spika fast i mitten.
 
 
Klart!
 
 
Jättenöjd!
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!