onsdag 12. juni 2013

Vart tar allt vägen?


Jag fick en kul fråga häromdagen... Var gör du av alla interiörsakerna eftersom det ser ut att bli flera och flera? Exempelvis kuddar, byts dom efter säsong? Lägger man bort dom, eller flyttas dom bara runt?
Ja nu är jag nästan tvungen att tänka till lite. För det mesta så flyttar jag runt på sakerna i huset, testar nya kombinationer, och ja, ibland så tillkommer det en ny kudde. Jag har oftast en plan när jag köper något nytt. Jag har liksom oftast planerat lite i huvudet om hur det skall se ut på den byrån eller soffbordet. Sedan så ser jag vad jag har hemma, och så flyttar jag om lite. Och ibland måste det något nytt til. Men det behöver inte vara i form av någon prydnadsgrej. Det kan vara vackra blommor i en vas, eller en ny färg på ett ljus. Och ibland till och med iform av frukt eller nötter i en fin skål.

Är medveten om att jag säkert flyttar om mer än de flesta hemma, men jag är nog ganska "kronisk" här, ser hela tiden efter bättre lösningar. Om jag inte helt har fått det att stämma, så irriterar jag mig varje gång jag går förbi den byrån eller hyllan. Har sett att vissa himlar på ögonen när jag pratar om det, men det är så jag är... Det måste "stämma"!

Och till kuddarna, jag har verkligen dille på kuddar. Allt blir liksom extra mysigt med dom, och så är det pricken över i`n. Och när jag blir trött på en viss kombination, så flyttar dom sig till nästa rum.. man får aldrig nog med kuddar! ( finns en del i familjen som inte är lika eniga i detta...)

 
De här kuddarna har ju flyttat på sig sedan den gången (möbleringen också.. )
Nu är alla de som är i soffan i den andra stuen, och kudden med peacemärket är i fåtöljen på kontoret... Gardinerna däremot är nerpackade i min amerika-koffert som är full av olika gardiner... Men jag tror att när hösten kommer så åker dom upp igen.
 
 
Och dom här kuddarna är nu på sovrummet.....
Och dom här är nu i TV-soffan..
 
Ja ett evigt virrvarr av flyttande är det.
 
 
Men jag måste erkänna att jag har gett bort en hel del saker också... Men jag har också blivit säkrare på vad jag gillar, och så impuls köper jag inte så mycket. Det är ofta då det blir fel. Och så måste jag veta var jag skall placera det hemma innan det blir med hem.
Och ja!, ibland får kuddarna "vila"....
 
Hoppas att ni fick med er litegrann av mitt virrvarr av resonemang!
 
Ha en fin dag!
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Kjenner veldig godt igjen meg i dette! Putene flyttes fra rom til rom, nye kommer til og noen flyttes også til hytta eller utendørs. Og noen kastes.En evig runddans, men morsomt er det! Ha en riktig fin dag! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. just så är det! En evig runddans, men som vi kosar oss medans vi håller på ;)

      Ha en fin dag du med!

      Slett
  2. He he kjenner meg godt igjen der ja :) Hos meg er det akkurat det samme. Ting bytter plass, møbler skifter farge og puter flyttes hit og dit. Det er gøy med litt forandring :) Kjempe fine bilder også.

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det är ju det där, vi tycker om förändring! Men det är väl det som driver oss framöver i kreativiteten hela tiden också.
      Jättekul att du gillar bilderna :)

      Beklagar sent svar....

      Ha en fin dag!

      Kram

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!