torsdag 6. juni 2013

Don`t panic

Snart, snart är det semester! Ja, det är över en månad kvar, men när jag tänker på det så får jag fjärilar i magen. Det skall bli så underbart skönt!

Jag blir ganska full i skratt när jag tänker på våra semester-turer de senaste åren.

Ett år när vi var i det fantastiska Italien, fick jag öroninflamation. Ett annat år när vi var i USA blev mannen sjuk med någon slags influensa, och eftersom jag vid den tidspunkten inte ville köra bil själv med vår dotter ( i USA ja ) var vi ganska så strandade några dagar.
 Några år senare när vi var i USA, och nu hade vår son också kommit till världen. Ja, då glömde vi barnvagnen på flygplatsen, mannen blev matförgiftad och inlagt på sjukhus. Sedan för att toppa allt, la vi plånboken på biltaket och upptäckte inte det förän en stad senare... Jadå, så vi får vänta i spänning vad som sker i år.


Nu när jag börjar få lite mer erfarenhet, säger det mig, att det är ingen vits i och få panik. Allt ordnar sig, ha lite tålamod och ta saker och ting som det kommer.  Jag har också upptäckt nya sidor vid mig sjäv, och det kan ju vara intressant. När mannen var inlagt på sjukhus i Chicago, så fick jag bara ta med våra barn på upptäcktsfärd själv, och det gick ju bra det med. ( anledningen för att det var "stort" för mig, är att mitt lokalsinne kan bjuda på en del utmaningar.. ) Och det skall sägas att jag hade med mig min systerson på 18 år, så han var ju stor hjälp. Och tur skall man ju ha ibland också, hotellet hade barnvagn som dom lånade ut. Allt ordnar sig..

 

Det får bli dagens mantra... Don`t panic, det ordnar sig....

Som jag gläder mig!
 









































2 kommentarer:

  1. Hi hi, godt at du kan se på det med humoristisk sans ihvertfall :) Selvom det sikkert var forferdelig når mannen havnet på sykehus vil jeg tro.. Får krysse fingrene for at denne ferien blir fin og problemfri. Jeg gleder meg også vanvittig til ferie!!

    I mellomtiden får vi satse på masse sol og herlige dager her!

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Viktigt med humor när man är på resa. Men precis som du säger så var jag ganska så stressad en stund där. Men som regel så ordnar sig det mesta.
      Ha en riktigt fi dag, och jag hoppas att du får en härlig semester!

      Kram Gunilla

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!