søndag 23. juni 2013

Det här kan jag!

 
Inte så många ting jag gillar att laga i matväg. Men en enkel potatissallad kan jag fixa. Så här kommer en klapp på axeln till mig själv och en dos självskryt. För denna blev god!
 
 
Du behöver:
 
Creme fraiche/ Rømme
Majonäs
Salt och peppar
Röd lök
Persilja
Mandelpotatis för exempel
 
Först blandar jag till såsen. Hela burken med Creme fraiche och lite majonäs. ( allt är på måfå ) och tillsätter kryddorna . Sedan skär jag upp löken i fina strimlor, och blandar i.
Nästa steg är att ha i potatisen, och jag gillar när bitarna är ganska stora.
Tillslut tar jag i persiljan.
Klart!
 
 
Ha en fin dag!
 


4 kommentarer:

  1. Fint du deler oppskrift, denne skal testes ut:)

    -Mona-

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj så kul att du vill testa :) Hoppas att du gillar det

      Slett
  2. Perfekt midsommar-mat! Ser verkligen jättegott ut! Ha en underbar kväll :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Potatissallad hör väl till ;) Hoppas att du hade en fin midsommar!

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!