onsdag 22. mai 2013

Skattjakt hemma hos mamma

 
Jag har varit i mammas syrum, eller allt-möjligt-rum om du vill, och spanat när jag var hemma. Hon har en ganska så stor samlig trasmattor där inne, och det har följt med några hem till mig över åren, fast det märks faktikt inte, för det är många kvar.. ( Tur för mig ) Och nu i skrivande stund, kom jag på att jag kunde ha tänkt mig en till vårt kök.... eller två. Får se närmare på det i sommar. Jag menar att en del av dom har min mormor vävt, och då är det ju extra kul att använda dom
 
 
Detta är bara en liten liten del..
 
 
Sedan så är det stringhyllan som alltid har varit där, överfull med kokböcker och handarbetesböcker. När jag var yngre, så tänkte jg inte så mycket mer på den hyllan, än att det var kul att titta i alla böckerna. Men nu ser man på det med andra ögon... Stringhyllan från när mamma var ung är ju såå cool, och en kokbok från 1935 är ju också ganska så kul att se igenom. Menar att bägge kokböckerna vi ser på bilden är ärvda efter mormor. Man hittar kanske dom finaste skatterna närmast, hemma hos mamma o pappa.
 
Önskar er en fin dag!
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Blir gøy å se hvor du kommer til å bruke filleryene! :) Ekstra hyggelig er det jo å ha dem når mormoren din har vevet noen av dem.

    Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  2. Det er så gøy å gå på skattejakt hjemme hos foreldre eller besteforeldre. Jeg går på skattejakt hver gang jeg er hjemme og finner alltid noe å ta med hjem :) Nå har jeg en vase og en lysestake som skal få seg en liten makeover. Veldig kul den trådhylla da!! Gleder meg til å se bilder av den hjemme hos deg :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!