torsdag 2. mai 2013

Mitt lilla kontor..

Oj! oj! vad dagarna flyger. Nu gläder jag mig att göra ett nytt inlägg. Det var verkligen på tiden!
Och våren, var är den?!! Inte i denna delen av landet ialla fall. Här haglar det, regnar och blåser. Positivt tänkande är det som gäller då, då MÅSTE ju sommaren bli bra. Får satsa på det.
 
Nu börjar äntligen mitt kontor att bli färdigt, och det känns verkligen som "mej"! Det som är så kul är att jag faktiskt inredit det med saker som jag har haft hemma eller ärvt. Men ok då, lite småsaker har jag köpt.
 
 
 
Skrivbordet är vårt gamla lilla köksbord som vi hade i vårt förra hus. Fatet med vasen kommer bägge från Bloomingville / Milla.
 
 
Mormors gamla tallrikshylla har jag fyllt med saker som jag tycker om. Längst bort står en liten vas som jag funnit i mammas skåp när jag var på skattjakt där. Vid sidan av står en vit keramikvas som är handgjord. Sedan mina älskade blå ljusstakar som jag fått av mamma, undrar om det är Kosta Boda.. Sedan två skålar från Granit, sist, det senaste tillskottet, såå delikat kopp från Mansnes design. Den kommer att bli en favorit!
 
 
 
 
Min burk från Kähler är så fin där den står på skrivbordet. Gardinerna kommer också från en skattjakt hemma hos mamma, mormor hade dom från början. Tror dom är sedan 60-talet. Men då hängde dom i "fin-rummet" till mormor.
 
Önskar er en fortsatt fin kväll, och att ni inte blåser bort!
 
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Så härligt med ett eget rum! Det såg så rogivande ut på något vis, och fullt med unika skatter :)

    Hoppas att du får en fin kväll :)

    SvarSlett
  2. Det är gott med ett eget rum där jag kan rumstera med alla mina grejor. Tanken är att det skall vara en lugn arbetshörna, så det var så kul att du tyckte att det var rogivande :)
    Ha en fin kväll!

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!