torsdag 4. april 2013

Spenatsoppa med ägg

Hallå där!
Ofta blir jag ganska så "mat-lei", dvs jag kör fast med vardagsrätterna. Det är ju fint om det går fort att laga, och ett extra plus om det är någorlunda nyttigt. Så då måste ju spenatsoppa falla under den kategorin. Det jag var mest spänd på var om barnen skulle äta det, men det gick ner.

Nu måste jag väl bara bekänna att jag inte gjort den helt från grunden, men jag har "förbättrat" den med att ha i färsk spenat. Och så tycker jag om att ha i ägghalvor.

Hoppas det smakar!


4 kommentarer:

  1. Det så ihvertfall veldig fristende og godt ut! Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra att det frestar! Ja jag tycker att det är jättegott!

      Slett
  2. Mmmm.. det så jo veldig godt ut :) Og ikke minst er det jo veldig sunt :) Det er lovlig å ikke lage alt fra bunnen, vi har sjelden noe laget helt fra bunn.

    Ønsker deg en knallfin helg i morgen :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det är ju inte alltid vi hinner göra allt från grunden, men tror detta blir ganska så sunt, och så är det gott!

      Ha en riktigt fin vecka :)

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!