torsdag 18. april 2013

Nu sticker jag..


Som jag gläder mig!
Imorgon åker jag till Oslo, har inga större planer än att jag skall bara ska ha det kul. Denna gången är det en tjejtur, så man och barn får bli hemma.
 Jag har en del butiker jag har lust att titta inom, så min stackars väninna får bara hänga på.

 
 
Idag har vi en skön eftermiddag, ja, det är inget speciellt som sker, men hela familjen är hemma innan kl 18. Det har inte hänt på väldigt lång tid. Så därför var det skönt.
 
 Och det bästa av allt! Jag fick hjälp med att hämta vårt gamla matbord, så nu har jag det som skrivbord, äntligen börjar kontoret att ta form.
 Det är så typiskt mig, 4 år efter att vi flyttade, så kom jag plötsligt på att jag kunde använda det som skrivbord, men vart har vi gjort av det?! Inte hemma, så jag fick ta en ringerunda  till min svägerska, för att höra om hon muligens hade fått det ( ja i så fall så var det inget mer o tänka på ) När vi flyttade från vårt förra hus, så var det ca 14 dagar innan minsteman blev född, så då var jag ganska så jättetrött på allt packande, så vi gav bort en god del saker. Men hon hade det inte hos sig, så det visade sig att det har varit bortstuvat hos mina svärföräldrar i 4 år. Så nu slapp dom ha det mer. Och jag har fått ett litet skrivbord, perfekt!
Dom gånger jag har varit gravid eller månaderna efter, så har jag gjort en del konstiga inredningsköp. B la en knallröd soffa som inte passade till resten av inredningen... Den såldes ganska snabbt, och det blev en vit soffa tror jag ( också smart när man har små barn ) Den hade vi också en stund, och sen landade vi på en brun soffa. Den är jag (vi) fortfarande nöjd med, och den blev med på flytten till detta huset. Ja ni hör hur jag har hållt på.. Men det visar sig att jag (vi) har blivit säkrare på vad jag gillar, och jag impulsköper inte möbler längre. Jag tänker att det som jag köper av möbler skall jag ha läänge.
 
 
Jag vill med det önska er en riktigt fin helg!
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Kos deg masse masse på jentetur! Det hørtes kjempegøy + koselig ut! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh det var så härligt! Gott med en lite paus i vardagen :)

      Slett
  2. Det låter härligt :) Ha en härlig helg i Oslo!

    Kram

    SvarSlett
    Svar
    1. Sent svar, men tusen tack :) Det var riktigt kul :)

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!