mandag 15. april 2013

Dags att plantera

När vi körde hem från hytta igår så lyssnade jag på en kanal jag sällan hör på P1.  Och faktiskt så hade dom ett program som var ganska så kul att höra på, det var om hur vi skall plantera örter och grönsaker.
 För mig så misslyckas alla sånna här prosjekt, ser nästan ut som att jag på förhand är dömt till att misslyckas. Förra gången så blåste t o m vårt lilla växthus iväg i en storm... Men nu har jag nästan förträngt det, och jag skall göra en ny insats i år. Och jag blev ganska så sugen när jag hörde hur lätt det egentligen är. Jag är en aning skeptisk. Men börjar med planteringen inomhus, så då blåser dom väl inte bort i alla fall. 
Så denna veckas prosjekt blir att så lite frö
Ja, ni får bara önska mig lycka till, jag kommer med uppdateringar om hur det går.
Ha en fin eftermiddag

2 kommentarer:

  1. Så koselig med urtehage :) Jeg har alltid lyst til å få plantet litt gulrøtter og salater ute på balkongen, men ender alltid opp med tanken. Du får fortelle hvordan det går og om det trengs mye vedlikehold for å få det til :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Jag skall hålla dig uppdaterad! Jag startar alltid med stor iver, så jag hoppas att det går vägen denna gången :)

    Hoppas du får en riktigt fin dag :)

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!