onsdag 6. mars 2013

Making sense...



Hejsan!

Jag gillar Instagram mycker mer än fb just nu. Ibland vill jag bara se på fina bilder utan att läsa statusar utan innehåll. En som jag följer på Insta skrev en bra grej som jag föll för.

" Objects don`t have to make sense in a room, they just have to be pleasing to the eye"

Jag vet att detta skulle min pappa vara starkt oening i.
Men i mitt huvud handlar det ofta att göra det fint, inte alltid så praktiskt, något som jag gillar att vila ögat på. Men såklart, om det är praktiskt så är det ett plus. Och ofta får jag inte ro förän jag fått det till att stämma. Då går jag och irriterar mig varje gång jag går förbi den byrån eller bordet. Haha jag vet att i den stora bilden är det oerhört små ting att irritera sig över, men jag kan bara inte låta bli!

Jaha, så är vi tillbaka till stuen som aldrig blir färdig. Nu har jag slagit mig till ro med möbleringen, så nu är det detaljerna jag jobbar med. Och det börjar att bli bra! Men inte helt klart ännu då...


Ahh, blått, känner en ro över det!
Kuddarna kommer från LAMA köpt på Milla. De blå ljusstakarna kommer från Kosta Boda, och fatet har jag fått av mamma. Blomma med kruka, kommer från Plantasjen.






Ja nu börjar det att falla på plats.

Önskar er en fortsatt fin vecka.

4 kommentarer:

  1. Et bilde sier mer enn 1000 ord er det ikke slik ;) Jeg elsker blått jeg også, det skaper ro og er en veldig fin klassisk farge som aldri går av moten. Jeg har jo alt i beige/brunt i leiliheten min og tenker på om blått skal bli den fargen som skal inn etterhvert. Vi får se. Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner såå godt hva du mener om disse detaljene og stue som aldri blir ferdig;-) så forfriskende med blått på stuen din! Lekkert!!
    Nyt kvelden!
    Klem:-)

    SvarSlett
  3. Helt nydelig med blått! Enig med deg i at IG frister mer enn FB for tiden. Fine bilder er godteri for øyet, jeg får aldri nok! Nyt kvelden i den koselige stuen din, klem 😄

    SvarSlett
  4. Så nydelig flinke deg! Herlig blåfarger :-) Jeg også er lei av FB, bruker det nesten ikke privat i det hele tatt, men har bloggen der. IG er jo helt topp, og kunne sitte og se på nydelige bilder og få masse inspirasjon uten rare statusoppdatering. Vurderer å kutte ut FB privat og bare ha bloggen der jeg....

    Ha en fin fin kveld!
    Klem fra Vibba

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!