mandag 25. mars 2013

DIY stoltrekk

 
 
Hallo!
 
Jag fortsätter med mitt blåa tema på stuen. Jag hade börjat att tröttna på det tyget jag hade på mina stolar. Men det är ju så enkelt att fixa ett nytt utryck, utan att det kostar mycket av varken tid eller pengar.
 

Ja, jag är galen i blått!
 
 
Stolen har jag köpt på loppis och målat om, men nu var jag trött på tyget.
 
 
Enkelt att klippa till rätt storlek på tyget och sedan stifta det fast på plattan.
 
 
Stolarna får behålla den svarta färgen, men med ljust mönster på sittdynan. Tyget kommer faktiskt från två örngott. Från den nya kollektionen till Kid interiør.
Jag gillar den svarta kontrasten mot det romantiska tyget. Annars kan det fort bli för sött för mig.
 
Ha en fin dag!
 



2 kommentarer:

  1. Så fint det ble!! Det er ikke så mye som skal til :) Jeg har også gjort det med noen stoler, det har du kanskje sett på bloggen min :)

    Ønsker deg en fin påske søte du :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
  2. Så bra det blev! Härligt tidlösa stolar, och vilka fina påslakan! Jag tror att jag måste härma dig litegrann ;)

    Ha en skön kväll!

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!