onsdag 13. februar 2013

Verkligheten

Hejsan!
Jag kan inte städa utan att ändra på någonting. Vill alltid att det skall kännas nytt o frächt! Men det håller som oftast att bara flytta om lite.
Måste säga att den trenden som är nu, att blogga om "hemmet så som det verkligen ser ut", är jättekul. Det är verkligen så ärligt! Det är inte alltid jag vågar att vara så ärlig med mina bilder.... Man sitter ju igen med en sån känsla, när man sett på en sån blogg, att åh vad skönt! Allt är inte så perfekt! För jag måste erkänna att som småbarnsförälder , där bägge föräldrarna jobbar mycket, så är det verkligen en kamp mot klockan.
 Många gånger när jag är hemma hos mina vänner, upplever jag att dom har det 90% av tiden städat hemma, då undrar jag hur dom får det till? För dom arbetar också mycket. Är det bara min familj som är så otroligt stökig? Nästan all ledig tid går åt att städa och vika tvätt! Ibland känner jag att jag håller på att bli galen!!! Måste ju finnas roligare saker att lägga sin dyrbara tid på.
Kanske det är därför jag får ett så stort behov att det skall kännas perfekt när jag har städat huset från topp till tå! Och ja, det vill jag visa fram! Min fråga är: blir man mest inspirerad eller lättad av att det superärliga på en del bloggar? Eller för att vända på frågan, blir man inspirerad eller stressad av att se  allt det perfekta?
hmm jag landar nog någonstans mittemellan... JA! jag tycker det är otroligt skönt att se vardags stöket hos vanliga barnfamiljer, för det visar bara att det är normalt och jag håller inte på att bli galen. Sedan JA! jag gillar att se det perfekta, det blir jag inspirerad av. Sedan mixar jag allt i en härlig röra!
Jag kommer aldrig att ha det perfekt hemma, men det lilla ögonblicket det är det, ja då njuter jag!
Ha en riktigt fin dag!
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!