torsdag 14. februar 2013

Tidiga Påskdrømmar

Hejsan!
Ända sedan jag flyttade till Norge ( när jag börjat tänka efter så har det gått en hel del år nu ) har jag tyckt om Kremmerhuset. Hittar alltid inspiration där, och det blir alltid köpt mer än jag hade tänkt.... Till min väninnas stora humring.. ( hon jobbar på Kremmerhuset här i Kristiansund )...
Jag är inne i en period där jag blir inspirarad av det enkla, men med inslag av färger.

Ahh den väggen var ju bara rå!



( bilderna kommer från Kremmerhuset )

Mina tankar gick rätt till påsk-frukost när jag såg denna bilden. Sedan ser jag för mig att vi är på hytta, efter frukost har vi kaos med att finna fram alla ute-kläder, klä på barnen, och sedan ut i snön! Såklart soligt väder ute, och lagom kallt. En fin skidtur ( helst på ländskidor, eftersom jag hyperventilerar av bara tanken på slalom ), sedan varm kakao med apelsin ( som blir så där lagom kletigt, men det gör inget för jag torkar av fingrarna i den vita snön och jag fryser inte alls )
Sedan tillbaka till hyttan och bara mysa i gosdtolen framför den öppna spisen...

Haha så kan det gå!
Nu gläder vi oss till Påsk!

Ha en fortsatt fin dag.

4 kommentarer:

  1. Haha, fin skildring av påsken! Disse tingene fra kremmerhuset er såå fine! jeg føler på meg at disse freshe og humoristiske koppene kommer hjem til meg i løpet av våren;) Blir også veldig inspirert av kremmerhuset. og så gleder jeg meg til det dukker opp vårnyheter, gjerne tekstiler i korall på Milla;)
    Enn så lenge jobber jeg med mitt svart og hvite base-prosjekt, og er klar til å pøse på litt farger til våren!
    Ha en fin dag, og god helg! Kanskje dere skal på hytten i vinterferien?

    Klem fra Hanne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. hihi så kul att du gillar det :)Tror det är smart med en svart/vit bas ja, blir så enkelt att frächa upp med färger och göra olika uttryck i hemmet :)
      Har varit en snabbtur till hyttan så långt, med vattenläcka visade det sig... Men men det kunde ha gått värre ;)
      Ha en riktigt fin vinterferie :)

      Slett
  2. Å ja, Kremmerhuset har så mye fint! MASSE inspirasjon å hente derfra. Vi har butikken her i byen også, men nå er det jammen ganske så lenge siden jeg har vært innom! ;)

    Veggen var bare helt herlig! Og koppene med de gule fuglene var søte.

    Ønsker deg en fin kveld! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jag fick så stort önske om att ha en sån vägg hemma.. Men tror det kan bli alltför stort prosjekt ;)

      Ha en härlig kväll :)

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!