fredag 1. februar 2013

Sånt som inspirerar mig just nu...

Hej igen!

Idag har det faktiskt kommit snö här, barnen älskar det! Mor är lite mer tveksam... Men vi skall ialla fall kosa oss med att göra snögubbar i helgen om snön ligger kvar.

Känner att jag är på väg in i en "enklare" period nu. Går faktiskt tillbkaka till vitt och svart.. Men jag tror att jag måste ha inslag av lite färg, för det gör mig så glad!
 Så här kommer det lite bilder av sånt som inspirerar mig just nu.

275743522647182935_fa477b76a022_large

Den här bilden står högt på min önskelista just nu...

294932_291210994295971_1582481080_n_large

Gillar det lugna grått och vitt med GULT.

Tumblr_mfuayqvh181qmix1to1_1280_large

Tumblr_lz5z8ewkoc1r8t7ogo1_500_large

Alla bilder kommer från weheartit.com

Tror jag är på väg in i en svart vit period med en touch av guld. Men i små doser. Att ha guld i de gardinerna jag hängde upp ( visat i ett tidigare inlägg) funkade inte för mig! Det blev alltför mycket! Man får prova sig fram tills man hittar den perfekta balansgången. Gardiner är faktiskt det jag tycker är det svåraste att hitta till ett rum. Men varje gång jag har mycket mönster känner jag att det kryper i mig, kommer alltid tillbaka till den enkla. Så det är väl det som passar mig bäst. Lugnt och fint.

Önskar er en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Det blir nok kjempekoselig å lage snømenn :D

    Flotte inspirasjonsbilder. Stilig med sort/hvitt og litt gull! Selv har jeg blitt helt fargefrelst i det siste :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Visst är det härligt med färg! Har varit inne på bloggen din och tittat, ser väldigt delikat ut ja ;) Gillar de dusa färgerna du väljer. Jag tycker om färg, men tycker alltid att det är så svårt när jag kommer till mitt eget hem, för jag gillar så mycket! Så min utmaning är att hålla allt helhetligt! Men men, det är väl en evig process ;)

      Slett
  2. Jeg likte godt "hattehylla" på det andre bildet, så TØFF!

    Hehe, kjenner meg igjen på det du skriver om gardiner...! ;) Her i huset er alle gardinene/ liftene enkle, enten ensfargede eller med striper. Stripemønster syns jeg er fint, men ellers er jeg ikke særlig spenstig når det gjelder mønster i gardiner! ;) "Det enkle er det beste" funker nok best for meg. Ellers syns nok jeg det aller mest vanskelige er bilder på veggen i stuene...

    Kos dere i snøen! Ønsker deg en god helg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lustigt det där med gardiner och uttryck.. Jag det blir mot det enkla hållet för mig med. Känner att hela jag blir lugnare;) Bilder konotar jag inte helt lika mycket med, men det krävs en hel del fundering. Gardiner och bilder är väl bland det sista jag hänger upp...

      Slett
    2. hoppas du hade en fin helg ;)

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!