torsdag 28. februar 2013

mysig påsk-frukost

Hejsan!

Här har det blåst hela natten och jag har legat vaken ofta och hört efter konstiga ljud... Varit orolig för att saker och ting var på väg att blåsa bort. I höstas blåste vår stora trampolin över till grannen. Tack och lov bara till dersa gräsmatta. Och jag trodde inte mina ögon när den var hel! Så med detta i tankarna har jag inte sovit så gott inatt. ( Trampolinen är bortpckad, så det var inte den jag var orolig för denne gång )

Men då passar det bra att glädja sig till påsken!
Jag tog några " frukost bilder" till butiken där jag jobbar, Milla. Kanske det sätter inspirationen igång för någon av er ;)


Jag är ju "inne" i en washi-tejp period, så varför inte göra något enkelt med äggen? Dekorativt och du hinner att göra det medans du dukar fram frukosten..



Vi valde att göra ett naturelt tema den här gången, med inslag av blått och grönt. En deilig lugn påsk-frukost stund innan dagen sätter igång med kanske skidåkning..






( alla produkter på bilderna kommer från Milla, förutom blommorna ;)

Det var en liten smakbit så långt. 

Önskar er en fin dag utan blåsväder!

7 kommentarer:

  1. Hei på deg, jeg visste ikke at du også hadde flyttet til blogspot, jeg har også det og har skiftet navn til Rom for deg. Så fint og kreativt du har dekorert, jeg har ikke tenkt på påskepynten enda. Ha en finfin dag, klem fra Erna :-)

    SvarSlett
  2. Har du flyttat?! Då skall jag linka dig :) Ja, jag kände att det var en liten annan "kultur" på blogg.no än vad som passar mig. Gläder mig att fortsätta följa dig :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Wow! :) :)

    For en vakker påskefrokost ! :) Kan tenke meg den falt i smak. Er forresten enig med deg i at blogg.no ikke har en kultur som passer meg :P (leste kommentaren over).

    Kos deg videre!
    Klemmer fra Lite hi

    SvarSlett
  4. Dette var lekkert flinka! Og så smart med tape på eggene! Det skal jeg også prøve :-) Ha en fin kveld!

    Klem fra Vibba

    SvarSlett
    Svar
    1. Vad kul att jag kan inspirera dig! Du är ju en stor inspiration på detta själv :)Tror faktiskt att jag skall prova mig på lampan som du gjorde. Så fint :)

      Ha en fin kväll :)
      Kram!

      Slett
  5. Vad massa rolig inspiration du ger.. kanske vågar mig på en liten påskdukning i år.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så snäll du är :) Det fixar ju du lätt som en plätt!

      Ha en fin kväll!

      Kram

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!