mandag 11. februar 2013

Irriterande med otur!

Hejsan!
 
Jag har haft lite otur de senaste dagarna, pc:n är full av virus, så den måste fixas. Det var först igår jag fann min gamla bärbara som jag nu använder, men det verkar som att den hänger på sista värsen den med.
Men ibland undrar jag, kanske det bara är sunt med en paus från nätet? Kanske man blir för beroende av och till? Vad tror ni?
 Sedan så är vi igång med förkylningar och sjukdom igen. Känner mig i så ruggig form..Såklart att det går över, men jag var ju nyss sjuk. Hörde att man kallar februari wabbruari i Sverige. När man är hemma med sjukt barn i Sverige så wabbar man... Typiskt svenskt eller vad ? ;)
Så nu går alla krafter till att gå på jobb och att vara upplagt tills barnen skall i säng.
Detta blev ju en klagosång utan dess like! Men vissa dagar är allt inte som det ska...
 
Men i helgen fick jag äntligen gjort iordning gästrummet! Det var skönt!
Har hittat de färger jag trivs bäst med.
 
 
Ser att det inte syns så gott här, men färgerna går i ljusgrönt,brunt och svart som bas. Men det är också inslag av grått och vitt.
Känns lugnt och skönt.
 
 
Vasen kommer från Ikea, och ljuslyktan är en inflyttningspresent från mina väninnor, den kommer från Lene Bjerre. Bordet har jag ärvt efter mormor, som jag har målat grått.
 
 
Det lilla träbordet tror jag faktiskt var en dopgåva/dåpsgave. Kommer inte helt ihåg vad mamma sa, men det var ialla fall gjort till mig. Så det får jag inte helt till att måla om. Men det är ju kanske lite mysigt att det bryter av med ett träslag...
 
Nej nu skall jag släpa mig iväg på jobbet. Det som är kul, är att i har fått så mycket nya varor att det är storprosjekt på gång!
 
Ha en riktigt fin dag!
 
  

1 kommentar:

  1. Nydelig gjesterom og herlig med kontraster!! God bedring :)

    Hilsen meg :)

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!