torsdag 14. februar 2013

Här skall det skruvas

Hejsan!
 
Just nu håller jag på med några småprosjekt här hemma. Det ena skall bl en lampa som jag (vi) skall ha på hytta. Hoppas den blir lika cool som jag tänkt mig!
"Lampskärmen" består av en ostklocka som jag hade tur att komma över. Och det var ännu större tur när det visade sig att det var hål i toppen. Så jag köpte röd lampledning på Clas Ohlson som skall träs igenom. Men detta innebär lättare kunskaper om ledningar och dyligt, så då får turen gå till min svåger som skall få hjälpa mig;) Han har så tur... för denna gången skall vi inte bära möbler;)
 
Sedan så håller jag på att måla om en liten kökshylla, färgen har irriterat mig ända sedan jag fick den i hus. Den skall vara vit, men har en fantastiskt irriterande grönton i sig som skär sig mot allt annat. Den har nu blivit grå...
 
Så det ser ut som att nästa gång vi skall på hytta blir det storlass av saker i bilen. Vi skall ha med en säng också. Sist vi var på hytta tog vi med alla skidor hem, så det skall också med... Jag skall lova att detta inte kommer att gå smätfritt, något kommer att få bli kvar hemma.
Men förutom att skruva ihop säng, och montera upp lampor, så skall vi åka skidor! Minsteman skall "åka Nortuug", så det ser ju lovande ut. Bowling står också på önskelistan.
 
 
Tumblr_mi84r2pdx81s35w2do1_500_large
 
 
 
 
 


4 kommentarer:

  1. Å så mange spennende prosjekter du har på gang! Så bildet på Instagram av det som skal bli lampen og den blir nok kjempekul! Gleder meg til å se mer!!

    Klem fra Vibba :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi gläder mig att visa den, måste bara ha lite "teknisk" hjälp först ;)

      Kram från mig :)

      Slett
  2. Gleder meg til å se:) lagte selv en lampe igår, med ledning og pære fra clas ohlson;) får se om det blir et innlegg senere i dag...
    lykke til med arbeidet:) og god helg!
    klem nina

    SvarSlett
  3. så kul! Då skall jag hålla utkik efter din lampa :) Skall se ikväll ;)

    Ha en fin dag! Kram

    SvarSlett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!