onsdag 30. januar 2013

Lama Och Halvor Bakke del 1

Hejsan!

Jag har ju en favorit på mässan, och det är Lama och Halvor Bakke. Det är en så lun och fin stil, men ändå "stram". Gillar det! Denna stilen passar så bra till mitt hem.


Det är många grova element, så som ljusstakar i trä. Jag tycker om  att man tar en stor glasvas och en riktigt massiv blomsterbukett!
Våren hos Lama och Halvor Bakke bjuder på ett härligt färgspektra som bla går i korall.



Ljuvliga färger! Korallen är så fin mot den mjuka linfärgen. (Jag motstod frestelsen att slänga mig uppe i sängen ;) Men vad det irriterar mig att jag inte rättade på kudden till vänster.. Ordning och Reda skall det vara!



Bjørg och jag diskuterar och kosar oss!







Tänk om man kunde ha blivit överaskad med denna bukett?

Eftersom detta är en favorit så kommer det fler bilder snart :) Alla bilder är fotade med tillåtelse från LAMA. Dom har också en fin blogg ni kan titta närmare på. Bara tryck på linken här:


Ha en fortsatt fin dag!

PS. I Sverige har jag namnsdag idag, GUNILLA . När jag bodde hemma brukade mamma alltid bjuda mig på något gott, men nu får jag fixa det själv. Det blev kaffe och muffins :)




6 kommentarer:

  1. Ååå, så mye fint! :) Og ja, for en herlig skjønn blomsterbukett! Den var virkelig sommerlig!

    Gratulerer med navnedagen! I Sverige er dere vel flinkere til å markere det enn her til lands?! ;) Hehe, jeg vet ikke hvilken dag noen av oss i familien har navnedag jeg... Har jo lest om det altså, men husker ikke! ;)

    Her sover begge de to små, og snart skal en av oss voksne ut for å hente nesteldstemann som er på speideren. Fortsatt fin kveld til deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen tack :)
      Eftersom jag bor i Norge, så har jag faktiskt glømt av detta med namndagar. Men jag blir påmind från familj och vänner i Sverige, och då tycker jag att det är så mysigt!
      Ha en fortsatt fin kväll du med :)

      Slett
  2. Så mye fint det var her. Liker siden din:)

    SvarSlett
  3. GRATTIS på namsdagen!!!

    Välldigt mycket fint på bilderna. Håller med dig om att stilen känns både lun och stram, på samma gång. Och skönt med lite volym på grejerna. Att det inte måste vara så där pluttrigt alltid, utan att men också "tänker stort". Vore jag millionär skulle jag ALLTID se till att ha en sån stor, frisk, underbar bukett hemma. I alla rum, varje dag ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh ja! Om man vore rik, då skulle man ha unnat sig så fina blommor- ofta! Läste en gång att Elton John använde en helt hisnande summa på blomsteruppsättningar till sina hem varje år... Men vi vanliga människor, blir ju också väldigt glad för en bukett tulpaner från Ica ;)hihi

      Slett

Tusen tack för att du tog dig tid att lämna ett spår efter dig!
Ha en fin dag vidare!